Simon Kiri ja Sotkamon Jymy yhteistyöhön!

26.9.2023

Strateginen yhteistyö Simon Kirin kanssa on myös Jymylle vetovoimatekijä. Yhteistyön tavoitteena on varmistaa Jymyn nuorten pelaajien kehittyminen huippupelaajiksi sekä kehittää Simon Kirin toimintaa laaja-alaisesti lähelle Superpesiksen seuraorganisaatioita. Yhteistyön painopistealueina on tukea ja turvata Jymyn monitasoinen pelaajapolku kohti huippua sekä kehittää paitsi Kirin urheilutoimintaa myös seuran operatiivista toimintaa.

– Yhteistyön kautta nuorilla, eteenpäin tähtäävillä pelaajilla on hyvä joukkue ja ennen kaikkea oikea sarjataso kehittyä ja pelata. Samalla toimiva yhteistyö ykköspesisjoukkueen kanssa on myös Jymylle vetovoimatekijä, Superjymy Oy:n toimitusjohtaja Mikko Kuosmanen avaa.

–Tämän vuoden B-ikäisistä monet tulevat varmasti pelaamaan Superpesistä meillä tai muualla, mutta tämän yhteistyön myötä jokaiselle heille saadaan oman taitotason vaatimia pelejä, Kuosmanen jatkaa.

Simon Kiri puolestaan saa joukkueeseensa huipulle tähtääviä, tavoitteellisia nuoria pesäpalloilijoita. Tämän lisäksi yhteistyön keskeisenä painopisteenä on valmennusosaamisen jakaminen ja kehittäminen sekä yhteistyö Vuokatti-Ruka Urheiluakatemian kanssa.

– Tämä avaa meille uuden mahdollisuuden kehittyä kokonaisvaltaisesti seurana. Erityisesti valmennusapu ja nuoret, eteenpäin pyrkivät pelaajat ovat meille tärkeitä palasia, Simon Kirin toiminnanjohtaja Janne Anttila tiivistää.

Simon Kirin tämänhetkiset sopimuspelaajat sekä Jymyn superpesisjoukkueen ja B-poikajoukkueen ulkopuolella kuluneella kaudella pelanneet sopimuspelaajat aloittavat harjoittelun jo tulevana viikonloppuna Vuokatissa Jymyn pelinjohtaja Iiro Haimin johdolla. Kirillä on tällä hetkellä 9 sopimuspelaajaa ja joitakin on tulossa lisää. Ensi kauden pelinjohtaja julkaistaan myös lähiaikana.

-Tämän yhteistyön laajuuden myötä tulemme tekemään muutamien nuorten pelaajien kanssa myös harjoittelusopimuksen eli rakennamme ns. haastajaryhmän. Näin nämä nuoret pelaajalupaukset pääsevät jo talven aikana haistelemaan edustuksen treenejä. Näillä pojilla pääpaino peleissä on vielä tulevana kesänä B-pojissa ja suomarissa, mutta nyt jo heitä valmistellaan ottamaan jatkossa paikka edustuksesta. Näin saadaan myös jatkuvuutta omavaraisuuteen, toiminnanjohtaja Anttila avaa suunnitelmia.

- Lisäksi tämän yhteistyön mukana saadaan oikeasti aito kilpailutilanne jokaiselle pelaajalle ja ammattimaisempi valmennus joukkueen taakse. Nyt on jokaisella pelaajalla näytön paikka ja pelaaminen on enää omasta tekemisestä kiinni, jatkaa Anttila.

Sopimustilanne:

Pekka Hepokangas 2024