Sopimuksia omille kasvateille

3.10.2023

Marko Kukkonen on jatkanut sopimusta vuodella ja se kattaa nyt myös kauden 2025 loppuun asti. Kopparina hurjia askeleita eteenpäin ottanut Marko tulee olemaan tulevaisuudessa iso ja tärkeä palanen Kirin joukkueessa.

"Hyvillä fiiliksillä kohti treenikautta ja tulevaa kesää. Hienoa jatkaa seurassa ja päästä kehittämään omaa osaamista tutussa kotiseurassa ja pyrkiä nostamaan koko joukkueen tasoa muiden pelaajien kanssa. Simossa jatkaminen tuli luonnostaan, sillä joukkueen mukana on ollut helppo toimia niin motivoituneiden urheilijoiden kuin myös muun henkilöstön kanssa. Omat tavoitteet tulevaisuudessa on pelata Superpesistä ja menestyä parhaalla mahdollisella tavalla", kommentoi Marko Kukkonen.

"Hienoa että Marko sitoutui jo nyt pitemmällä sopparilla meidän mukaan. Markolla on iso potentiaali nousta sarjan kärkikoppareiden joukkoon, kun saa nyt hyvän harjoittelutalven alle, viime kauden harjoittelua vähän haittasi armeijan käynti. Harjoittelustahan Markolla ei homma jää kiinni vaan hänhän on urheilija isolla U:lla, valmentajan ihannevalmennettava" kommentoi toiminnanjohtaja Janne Anttila Markon sopimusta.

Kukkosen lisäksi Kiri on tehnyt myös 2 vuoden sopimukset seuran omien kasvattien Nico Lammassaaren, Niklas Ylitalon, Santtu Anttilan ja Saku Anttilan kanssa. Näistä pelaajista Saku harjoittelee jo täysipainoisesti edustuksen ringissä. Nico, Nikke ja Santtu pääsevät tänä talvena jo haistelemaan edustuksen toimintaa ja ovat sitten kaudella -25 edustuksen harjoitusringissä täysipainoisesti. Tulevalla kaudella näiden poikien pääpaino pelaamisen suhteen tulee olemaan B-poikien ja suomensarjajoukkueissa, siellä pyritään kehittämään poikia ottamaan askeleita lähemmäs edustuksen vaatimustasoa.

"Näiden pelaajien osalta olemme suunnanneet katseet jo useamman vuoden päähän seuran omavaraisuuden ja toiminnan jatkuvuuden silmin katsottuna. Pojat ovat omalla innokkuudellaan ja päämäärätietoisen tekemisen takia ansainneet nämä sopimukset. Seuraan myös koko ajan muidenkin omien junnujen tekemisiä ja motivaatioita, jotta voidaan jatkossa nostaa lisää poikia edustuksen rinkiin. Nuorten pelaajien kohdalla hommaa ei pidä pilata kiireellä vaan tehdä useamman vuoden mittainen suunnitelma harjoittelun ja pelaamisen suhteen ja edetä pienin askelin sitä kohti", Janne Anttila avaa tulevaisuuden askelmerkkejä.