Kevään kuulumisia

12.4.2024

Kevään kuulumiset

Simon Kirin ykköspesisjoukkueen talvikauden leiritykset huipentuivat viime viikolla yhteistyö kumppanimme SantaSportin hienoissa puitteissa kolmen päivän leiritykseen. Talvi sisälsi meidän joukkueella kahdeksan leiriviikonloppua, joista suurimman osan vietimme Oulussa. Vuodenvaihteen jälkeen leiriviikonloppujen lajiharjoitukset pyörivät Ouluhallissa, joka tarjosi hyvät puitteet uusien pelillisten asioiden läpi käyntiin.

Näin huhtikuun puolessa välissä kun katsoo mennyttä harjotuskautta taaksepäin, ajatukset ovat varsin positiiviset ja odottavaiset. Kaikki pelilliset asiat jotka oli tarkoitus käydä läpi talven aikana, saimme käytyä läpi. Harjoituksellisesti olen tyytyväinen pelaajien kehittymiseen etenkin fysiikan osalta. Tyytyväinen olen myös tiettyjen pelaajien ulkopeli ja sisäpeliroolin muutoksista, jotka vaikuttavat talven pelien perusteella onnistuneilta. Kuten aiemmin talven aikana mainitsin, joukkue on hitsautunut erittäin hyvin yhteen. Joukkueessa on paljon samanhenkistä porukkaa ja sitä kautta kentällä ja harjoituksissa on kehonkieli ja ilmapiiri ollut erittäin raikas, jota pidän yhtenä meideän tavaramerkkinä.

Talven aikana pelasimme seitsemän harjoitusottelua. Talven pelit antoivat hyvää dataa itselle uusista pelaajista ja uusista pelitavallisista asioista ulkopelin ja sisäpelin osalta. Otteluissa kehonkieli oli erittäin raikas ja energinen, jota olemme talvikauden ajan teroittaneet. Kaikkiin talven otteluihin kokonaisuudessaan olen tyytyväinen, uudet asiat ovat istuneet hyvin joukkueen pelaamiseen. Kaikki ottelut olivat meille erittäin tärkeitä tapahtumia, opimme jatkuvasti tuntemaan toisiamme enemmän ja enemmän pelitilanteessa ja tuntemaan toisten vahvuuksia ja heikkouksia.

Talvikauden pelit huipentui maaliskuun puolessa välissä Oulun Lipon järjestämään Ouluhalli-cuppiin. Lopputulos turnauksesta oli varsin hyvä, neljästä ottelusta kolme päättyi meidän eduksi. Joukkueen otteet olivat talvikauden parasta, eritoten pelitavallisissa asioissa jotka tässä vaiheessa lämmittää hyvin mieltä tuloksen ohessa.

Uudistunut Simon Kiri pelaa ulkona kaksi harjoitusottelua Oulun Lippoa vastaan (säävarauksella), vielä ennen sarjakauden alkua. Tulkaahan katsomaan uudistuneen ja energisen Kirin otteita, vielä ennen sarjapelejä. Seuraavan kerran joukkue kokoontuu leirille 9.5, toukokuun alusta joukkueen arki ja harjoittelu alkaa pyörimään Simossa. Sotkamossa asuvat pelaajat ja allekirjoittanut muuttavat Simoon ja täysipäiväinen harjoittelu yhdessä alkaa. Simon Kirin osalta sarja alkaa 18.5 Klo 14:00 Jyväskylän Lohen vieraana. Kotiavaus 31.5 Klo 18:00 Oulun Lippoa vastaan, tule seuraamaan mehevää paikalliskamppailua ja katsomaan uudistunutta joukkuetta. Nähdään kentillä!

Harjoitusottelut:

Torstaina 9.5.2024 Klo 14:00 Oulun Lippo-Simon Kiri, Raksila pesäpallostadionilla

Lauantaina 11.5.2024 Klo 15:00  Simon Kiri-Oulun Lippo, Tuulivoima-areenalla

Petteri Timonen